ПАРКИРАЊЕ


Зашто жене у просеку живе дуже од мушкараца?
Зато јер им Бог надокнађује време потрошено на паркирање аутомобила...
Осим овог и можда још понеког вица на тему „жене и паркирање“, мени на тему паркирања више ништа није смешно!
Некада, не баш тако давно, ова реч стварала је главобољу само моторизованим житељима Београда „с оне стране реке“.
Времена су се променила и ето... десило се и НАМА!
Да ли булевари Новог Београда нису више довољно широки, или су почели да се праве већи аутомобили, не знам, тек ни у споредним новобеоградским улицама више није лако наћи место за свог лименог љубимца!
Па погледајте само кроз прозор!
Ливада испред нашег улаза полако почиње да личи на ауто–пијацу у Бубањ Потоку.
Само још да освану цене.
Однедавно, на паркингу простору испред нашег улаза - резервисано је ЈОШ ЈЕДНО место за инвалида, тако да ћемо морати да прибегнемо алтернативним начинима паркирањима као на пример, на слици доле...Паркирање, у нашем крају, постала је права НОЋНА МОРА!
Било како било, са захтевом да се изграде додатна паркинг места, председник скупштине наше стамбене зграде, у интересу свих станара, упутио је дописе надлежним институцијама Града Београда, а један од таквих можете прочитати на OBOM (кликни) месту.


кликни на слику...

Па кад смо већ „начели“ ову тему, рецимо нешто више о паркирању и паркинзима...
У жељи да грађанима Београда, у складу са растућим потребама обезбеди простор за паркирање и омогући паркирање возила на начин који не ремети редован ток саобраћаја и не угрожава безбедност у саобраћају, Скупштина града Београда основала је 1972. године Дирекцију за јавне гараже и паркиралишта Београд. Њен задатак је био одржавање и експлоатација јавних гаража и паркиралишта на територији града Београда.
„Инса“ Земун
Дирекција 1978. године прераста у Радну организацију за јавне гараже и паркиралишта „Паркинг сервисa“ са пет ООУР-а у свом саставу, да би се 1982 године конституисала као Радна организација без ООУР-а, а 1989. године у складу са тада важећим законским прописима организовала као Друштвено предузеће за јавне гараже и паркиралишта „Паркинг сервис“ Београд.
Свој данашњи облик и назив Јавно комунално предузеће за јавне гараже и паркиралишта „Паркинг сервис“ Београд, предузеће добија 1992. године када је решењем Скупштине града Београда организовано као Јавно комунално предузеће.
Доласком младог менаџерског тима на чело предузећа 2000. године, ЈКП „Паркинг сервис“ је прошао кроз крупне промене које су убрзо дале резултате.
Данас, ЈКП „Паркинг сервис“ управља, користи и одржава 18.017 паркинг места.
Од овог броја, 9.016 се налази под режимом наплате у зонираном подручју, док се још 9.001 паркинг место налази у гаражама и паркиралиштима.
-->
Најновија вест из ЈКП „Паркинг сервис“!!!
У понедељак, 1. децембра, ступа на снагу нови ценовник услуга ЈКП „Паркинг сервис“.
Нове цене паркирања и преноса возила увећане су у складу са ревидираним Меморандумом о буџету и економској и фискалној политици за 2009. годину Владе Републике Србије, а њихова примена је одобрена одговарајућим Решењем градоначелника града Београда. Цене су кориговане у складу са пројектованом стопом инфлације од 9,5%, уз неопходно заокруживање на ниже, због практичне примене у готовинском платном промету.
Цене паркирања у ПРВОЈ црвеној зони, уместо досадашњих 37,50, износиће 40,0041,00 динар за плаћање СМС поруком, на паркомату или куповином карте у трафици. динара када се карта купи код контролора, односно
Разлика у висини цене, зависно од начина плаћања, важиће и у осталим зонама, као и у зони без временског ограничења.
У ДРУГОЈ, жутој зони цена ће бити 30,00 динара, односно 29,00 уместо досадашњих 26,50 динара. Цена паркирања у ТРЕЋОЈ, зеленој зони ће бити 25,00 динара, односно 23,00 динара уместо досадашњих 21,00 динар.
Доплатна карта, за кориснике који поступају супротно Одлуци о јавним паркиралиштима, износи 1.700,00 динара, а до сада је била 1.550,00 динара.
Месечне претплатне карте (ППК) за станаре у свим зонама ће од 1. децембра уместо 380,00 динара бити 416,00 динара. За правна лица цене месечног закупа износиће, у првој зони 6.640,00, у другој 4.492,00, а у трећој 2.987,00 динара. У зони без временског ограничења цене су идентичне онима за трећу зону.

Паркирање у јавним гаражама плаћаће се 35,00 динара за први започети сат и 40,00 динара за сваки наредни, уместо досадашње цене од 30,00, односно 35,00 динара.
Цене паркирања на посебним паркиралиштима и паркиралиштима по уговору, у зависности од конкретног паркиралишта, износиће између 23,00 и 70,00 динара по часу.
ПРЕНОС ВОЗИЛА „ПАУКОМ“ по налогу саобраћајне полиције, у зависности од категорије прекршаја плаћаће се од 4.710,00 динара до 7.065,00 динара, а за возило које је учествовало у саобраћајној незгоди 5.300,00 динара.
Пренос путничких возила по налогу комуналне инспекције, уколико се ради о напуштеном и нерегистрованом возилу, коштаће 5.300,00 динара, а у свим другим случајевима цена ће бити 8.830,00 динара !!!
Накнада за уклањање путничких возила у време јавних манифестација и скупова износиће 3.530,00 динара.
Напомена: Све цене су са урачунатим ПДВ-ом.
ТЕХНОЛОГИЈА У СЛУЖБИ ПАРКИРАЊА
У овом делу, Београд је користио искуства и знање земаља из региона, које имају проблеме најсличније нашима.
Конкретно, систем је преузет из Хрватске где, поред Загреба, функционише у још двоцифреном броју градова.
Иако читав систем користи најмодерније и изузетно актуелне технологије, његов развој је започео пре десетак година, са тада расположивим технологијама.
За развој је најзаслужнија загребачка фирма RAO Информатички инжињеринг која је технологију и локализовано решење продала Паркинг сервису, а, захваљујући Интернету, све време из Загреба ради на самом систему. Било да су у питању багови, локализација (превод) или имплементација нових могућности, све се ради на систему из Загреба у рекордном року, често и моментално.
Главнину система чине три дела.
RAO је путем свог представника обезбедио својеврсни сервисни центар који је повезан са нашим мобилним оператера. Следећи корак је информациони систем који се налази у Паркинг сервису и последња карика у ланцу су преносни рачунари који се налазе код контролора на улици.
Како заправо функционише читав процес?
Један од начина плаћања паркирања јесте слање SMS поруке на један од сервисних бројева. Порука која садржи регистрацију возила (без икаквих цртица, звездица или размака) прво пролази кроз SMS центар мобилног оператера где се, у зависности од тога за коју се зону плаћа паркирање, врши провера да ли је у питању post-paid или pre-paid корисник и, уколико је pre-paid, да ли на рачуну има довољно новца за назначено плаћање.
Уколико је плаћање одобрено, оваква порука изнајмљеном линијом долази до сервисног центра Паркинг сервиса (уколико је изнајмљена линија у прекиду, захваљујући резервној dial-up вези – преко ISDN линија). Истовремено се кориснику шаље SMS порука која представља потврду да је платио паркинг. У сервисном центру се памти ово плаћање и прослеђује се Паркинг сервису, где улази у базу података.
Када се у неком моменту до аутомобила за који је паркинг плаћен дошета контролор, захваљујући преносном рачунару који има код себе, упитом у базу података проверава да ли је за конкретно возило плаћен паркинг у датом моменту. Ово се врши упитом по регистарској таблици, у истом формату у којем би регистрацију требало слати и током плаћања. Као резултат упита, рачунар враћа податак за колико сати је плаћен паркинг, а уколико је период истекао, на истом месту се одмах штампа и доплатна карта. Евиденција о доплатној карти такође се уписује у базу података, али се сва папирологија потребна за плаћање (уплатница као и сама карта) штампа на лицу места. Неколико минута пре истека паркирања, кориснику стиже SMS порука која га опомиње да му истиче паркирање и, уколико је у црвеној зони, по истеку паркирања нема могућности за продужење паркирања, док је у осталим зонама то могуће једном или два пута. Продужење паркирања решено је врло елегантно и, независно од тренутка када паркирање продужујете, оно се рачуна од момента када вам претходно плаћање истиче. Наравно, паркирање мора да се продужи пре истека првог сата.


Најзанимљивији комади хардвера који чине овај систем свакако су преносни рачунари које носе контролори. У питању су уређаји TimbaTec Pocket који су синоним за робусност и издржљивост и по својим квалитетима задовољавању и највише војне стандарде. Могу да се потопе у воду, испусте са висине на којој се користе или да, као што се један од контролора уверио, добију каменицу директно у екран, а да то не остави значајне последице. Уређаји су засновани на оперативном систему Windows Pocket PC и високо су модуларни. Примерци које користи Паркинг сервис у себи имају GPRS картицу, као подршку за Bluetooth начин комуникације.
Иако је у почетку план био да на крају дана своје податке у централу преносе бежичном мрежом (WiFi, 802.11b), од овога се одустало у корист GPRS-a.
Од нестандардних особина поменућемо и класичну нумеричку тастатуру која се налази испод екрана, као и батерију која је у стању да „прегура” читав дан рада у врло захтевним условима (ниске температуре, стална GPRS веза и стални рад).
Ако сте се запитали чему Bluetooth, одговор је врло једноставан – на овај начин је повезан преносни штампач са термалним папиром, који такође ради на батерије.
-->
Иако смо склони да компјутерима приписујемо многе квалитете, импровизација није један од њих.С друге стране, њихови корисници су савршени управо у тој дисциплини. Уколико регистрацију возила не упишете потпуно исправно (уписујући само редом слова и бројеве без икаквих додатних знакова), готово је сигурно да ће контролор провером доћи до податка да паркинг заправо није плаћен. Како би систем био довољно флексибилан, не постоји никаква провера синтаксе регистрације, из простог разлога што у том случају, осим већине српских таблица, не би било могуће уписати дипломатске таблице, таблице возила регистрованих у страним државама, или таблице са произвољним садржајем које је одскора могуће имати и код нас.
Из овог разлога, међу порукама се често нађу и „бисери“ попут „Црвени голф, БГ табле”, „БГД123456” или просто таблице уписане као „БГ*123-456”. СМС порука са неисправно откуцаним регистарским бројем ипак ће скинути новац са рачуна корисника мобилних телефона, али неће обезбедити и заштиту од не тако пријатне доплатне карте.
Поклон за супругу
PARKMATIC PM-55
Функције и могућности: 4 предња и 4 задња суперосетљива сензора, уграђена у браник.
Детектовање препреке задњих сензора од чак 2,5м до само 22цм са изузетном точношћу и приказом раздаљине у центиметрима; Детектовање препреке предњих сензора од 0,5 да САМО 15цм ; LCD приказује тачно који сензор детектује препреку и удаљеност тачну у центиметар; Шест суперосетљива сензора омогућују детектовање и најтање препреке; Радна температура је -35 до +80Ц омогућује поуздан рад у свим временским условима; Функција ауто-дијагнозе пријављује неисправан сензор на дисплеју и упозорава корисника; Сензори су водоотпорни; Предњи и задњи раде истовремено и показују препреке иза и напред на LCD-у омогућујући паркирање и у најужим просторима.
И то би било то, ближи се 8. март!

Нема коментара:

Постави коментар